Wereldwijde nominaties gezocht voor de DuPont Safety and Sustainability Awards.

Mechelen, 20 oktober 2014 - DuPont maakt bekend dat bedrijven over de hele wereld (en niet meer enkel in Europa, het Midden-Oosten en Afrika) nominaties kunnen indienen voor de 2015 DuPont Safety and Sustainability Awards.

“De afgelopen tien jaar, zijn de DuPont Safety and Sustainability Awards algemeen erkend geworden onder industriële bedrijven als maatstaf voor veiligheid en duurzaamheid op de werkplek”, zei James R. Weigand, president DuPont Sustainable Solutions. "Wat nog belangrijker is, ze hebben bijgedragen tot het aanmoedigen van initiatieven die gericht zijn op het beschermen van mensen en het milieu."

DuPont Sustainable Solutions doet nu een oproep om nominaties in te dienen voor de 2015 awards, die zullen beoordeeld worden door een jury bestaande uit een reeks van gerespecteerde veiligheids-, gezondheids- en milieu-organisaties. Aanvraagformulieren, beschikbaar op http://www.dssa.dupont.com moeten ingediend worden vóór 1 februari 2015. Volledige inzendingen, inclusief een samenvatting van het project, moeten ten laatste tegen 27 februari ingediend worden.

Sinds de lancering van de awards in 2002, telt de tweejaarlijkse wedstrijd een groeiend aantal kandidaten, met bijna 50 procent meer inzendingen in 2013 t.o.v. 2011. De inzendingen van vorig jaar kwamen uit een breed scala van industriële sectoren in EMEA – van het Verenigd Koninkrijk tot Duitsland, Saoedie-Arabië, Kazachstan, Turkije, Frankrijk, de Verenigde Arabische Emiraten en Italië. DuPont heeft voor de prijzen van 2015 een nieuwe categorie gecreëerd - Operational Excellence.

"De toevoeging van deze categorie erkent de sterke correlatie tussen de operationele prestaties en de vermindering van de ecologische voetafdruk van een bedrijf”, zei Brian Rains, global practice leader for Operations Excellence. "Verbeteringen op het vlak van veiligheid en duurzaamheid kunnen niet gerealiseerd worden in een vacuüm, maar enkel in overeenstemming met de operationele verbeteringen."

De tweejaarlijkse DuPont Safety and Sustainability Awards competitie verwelkomt inzendingen van bedrijven of organisaties die belangrijke resultaten kunnen aantonen in één van de volgende drie categorieën: veiligheid, duurzaamheid of operational excellence. Regionale winnaars in elke categorie zullen in het voorjaar van 2015 bekend gemaakt worden, en de wereldwijde winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de prijsuitreiking in het najaar van 2015. De nominaties zullen beoordeeld worden op verschillende criteria zoals managementverbintenis, culturele evolutie, prestatieverbetering, innovatie en betrokkenheid van belanghebbenden. De winnaars ontvangen een trofee en een certificaat bij de prijsuitreiking. Verdere details, evenals het aanvraagformulier, kunnen verkregen worden bij www.dssa.dupont.com of door contact op te nemen met de onafhankelijke organiserende commissie via dssa@nexdor.ch.

E. I. du Pont de Nemours and Company DuPont Sustainable Solutions (DSS) is één van de 12 DuPont bedrijfseenheden. DSS biedt klanten de voordelen van een onderneming die wereldwijd geïntegreerde diensten en technologieën levert. Dankzij haar ervaringen in
de echte wereld, haar verleden op het gebied van innovatie, bewezen probleemoplossend vermogen en sterke merken, ondersteunt DSS organisaties bij het transformeren van hun werkplekken en arbeidscultuur. Hierdoor onstaan er veiligere,
efficiëntere en duurzamere werkomstandigheden. Voor meer informatie, ga naar
www.sustainablesolutions.dupont.com.

DuPont (NYSE: DD)
voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor wereldwijde uitdagingen zoals de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensen en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en haar streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.