DuPont™ Kevlar® geeft aftrap voor viering 50ste verjaardag met Sponsoring van ESPN X Games in Aspen.

DuPont™ Kevlar® Kicks Off 50th Anniversary with Sponsorship of ESPN’s X Games Aspen

DuPont™ Kevlar® met de sponsoring van de ESPN X Games Aspen.

Nieuwe film toont DuPont™ Kevlar® in ski's gedragen door X-Games medaillewinnaar Torin Yater-Wallace.

Mechelen, 20 januari 2015 – DuPont Protection Technologies heeft vandaag aangekondigd dat het deze week de aftrap geeft voor een jaarlange viering van de 50ste verjaardag van DuPont™ Kevlar® met de sponsoring van de ESPN X Games Aspen. DuPont zal – samen met Armada Ski's, Inc. – Kevlar® en het nieuwe Dare Bigger™ brand platform belichten in een nieuwe film over het onderzoek en de ontwikkeling van ski's gemaakt van DuPont™ Kevlar®, die gebruikt zullen worden door de olympische freeskiër en zesvoudig X Games medaillewinnaar, Torin Yater-Wallace.

Het Dare Bigger™ brand platform inspireert iedereen die vertrouwt op de veiligheid en de prestaties van Kevlar® vezel, uitgevonden door DuPont nadat DuPont wetenschapper Stephanie Kwolek het eerste vloeibare kristalpolymeer ontdekte in 1965. Een geavanceerd materiaal synoniem aan sterkte, duurzaamheid en prestaties in extreme omstandigheden, dat wordt gebruikt in toepassingen, variërend van ruimtepakken en kogelwerende vesten tot sportmateriaal en mobiele telefoons.

"Als één van ‘s werelds grootste sportevenementen is X Games in Aspen dé ultieme bestemming voor de aftrap van de 50ste verjaardag van DuPont™ Kevlar®," zei Eric Johnson, executive vice president global multimedia sales bij ESPN. "We kijken er naar uit om onze samenwerking met DuPont uit te breiden omdat het merk blijft innoveren en onze atleten oplossingen biedt op het vlak van prestatiegerichte sportartikelen."
De twee minuten durende R&D film toont de samenwerking tussen DuPont en Armada, één van de beste ski-fabrikanten, mede opgericht door vijf van 's werelds beste jonge skiërs, die de nieuwste ski's voor Yater-Wallace ontwerpen.

Om de 50ste verjaardag van DuPont™ Kevlar® te vieren zullen de Facebook and Twitter sites 50 Dare Bigger™ momenten gedurende 2015 belichten. Bezoek de Dare Bigger™ microsite, of klik hier om een Dare Bigger™ moment, innovatie of verhaal in te dienen.
DuPont Protection Technologies is een leider in technologieën en producten die mensen en het milieu wereldwijd beschermen. Voor meer informatie, ga naar DuPont Protection Technologies. Voor meer informatie over de 50ste verjaardag van Kevlar®, surf naar het DuPont™ Kevlar® Media Center.

# # #

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor wereldwijde uitdagingen zoals de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensen en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en haar streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com of download de DuPont EMEA News App voor iOs en Android.