DuPont maakt resultaten tweede kwartaal bekend

• Tweede kwartaal 2019 winst per aandeel uit voortgezette bedrijfsactiviteiten van $ (1,48); Gecorrigeerde winst per aandeel van $ 0,97, 9 procent hoger dan dezelfde periode vorig jaar.
  • Tweede kwartaal 2019 inkomen (verlies) uit voortgezette bedrijfsactiviteiten van $ (1,1 miljoen); Bedrijfsresultaat voor afschrijvingen (EBITDA) van $ 1,4 miljard
  • Marges van het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen (EBITDA) zijn verbeterd met 170 basispunten door gedisciplineerd kostenbeheersing en gestegen lokale prijzen
  • De verwachting voor de pro forma aangepaste winst per aandeel voor het hele jaar wordt verhoogd naar $ 3,75 tot $ 3,85; de autonome groei wordt iets naar beneden bijgesteld ten opzichte van vorig jaar; aanzet voor bijkomende maatregelen op het gebied van kosten
  • Aandelenterugkoopprogramma van $ 2 miljard goedgekeurd bij het overgaan als zelfstandige onderneming; tot nu toe is $ 250 miljoen teruggekocht

WILMINGTON, Delaware (VS), 1 augustus 2019 –DuPont (NYSE: DD) heeft vandaag de financiële resultaten over het tweede kwartaal van 2019 bekendgemaakt en de verwachting voor de pro forma aangepaste winst per aandeel[1] over het hele jaar verhoogd naar $3,75 tot $ 3,85.

“Nu we geconfronteerd worden met zwakkere marktomstandigheden dan verwacht, hebben onze teams toch aan onze toezeggingen op het gebied van onze cijfers onder de streep kunnen voldoen, door de inzet van maatregelen ten aanzien van zowel de kosten als de prijsstelling. Dat leidde dit kwartaal tot een margeverbetering van 170 basispunten van het bedrijfsresultaat voor afschrijvingen (EBITDA[1]),” zei Marc Doyle, DuPont Chief Executive Officer.

“We hebben ook de brutomarge met meer dan 200 basispunten kunnen verbeteren door stijgingen in al onze kernsegmenten,” vervolgde Doyle. “We konden deze resultaten leveren door continuering van het verwezenlijken van het profijt die onze initiatieven op het gebied van kostensynergie opleveren, door nieuwe productiviteitsprogramma’s vast te stellen terwijl we geconfronteerd worden met uitdagende eindmarkten en door een hogere prijsstelling op grond van de waardetoevoegende oplossingen die wij leveren.

We zagen dat de eindmarkten van probiotica, water, veiligheid, lucht- en ruimtevaarttechnologie en gezondheidszorg het goed deden. Hier konden we kapitaliseren op basis van onze sterke klantenrelaties en innovatieve oplossingen. Onze portefeuille is echter divers en onze cijfers boven de streep hadden te maken met de effecten van de aanhoudende slapte in onze kortecyclus-businesses.”

U kunt het volledige bericht over de resultaten over het tweede kwartaal van DuPont bekijken op: Klik hier.

[1]Adjusted EPS, pro forma adjusted EPS, operating EBITDA and pro forma operating EBITDA are non-GAAP measures. See page 8 for further discussion.