DuPont maakt Duurzaamheidsdoelstellingen 2020 bekend

2015 Sustainability Goals Progress Report

DuPont maakt Duurzaamheidsdoelstellingen 2020 bekend

Duurzaamheid vast onderdeel van innovatieproces

Mechelen, 18 november 2015 – DuPont heeft vandaag zijn Duurzaamheidsdoelstellingen voor 2020 bekendgemaakt als een volgende stap in het meer dan 25 jaar geleden ingezette duurzaamheidsbeleid. Kern van de nieuwe DuPont 2020 Duurzaamheidsdoelstellingen is de bedrijfsbrede belofte om duurzaamheid in te bedden in het innovatieproces en de pijplijn van Onderzoek en Ontwikkeling.

Verder omvatten de 2020 doelstellingen nu ook de Voedselzekerheidsdoelstellingen van DuPont en bijgewerkte doelstellingen op het gebied van broeikasgassen, energie, water en afval die voortbouwen op een reeds langgeleden ingezette focus op het verminderen van de milieuvoetafdruk van de activiteiten van het bedrijf.

“We blijven doorgaan op de ingeslagen duurzaamheidsweg bij DuPont door met al onze nieuwe producten de uitdaging aan te gaan een bijdrage te leveren aan een veiligere, gezondere en duurzamere wereld in 2020,” aldus Vice President, DuPont Safety, Health and Environment en Chief Sustainability Officer Linda J. Fisher. “Innovatie en duurzaamheid blijven twee van DuPont’s belangrijkste sterkten en vertegenwoordigen aanzienlijke groeimogelijkheden voor DuPont. Ook zorgen ze voor waarde voor onze klanten, de markt en de maatschappij,” volgens Fisher.

Als onderdeel van de DuPont Duurzame Innovatiedoelstelling zal DuPont jaarlijks tot 2020 de kwantificeerbare resultaten rapporteren ten aanzien van veiligheid, gezondheid en duurzaamheid die het gevolg zijn van de innovaties van het bedrijf. Als voorbeelden gelden verminderde of vermeden uitstoot van koolstof, kwantificeerbare verbeteringen voor het ecosysteem, meetbare verbeteringen ten aanzien van waterkwaliteit en waterbehoud en verbeteringen in veilige werkomstandigheden.

“We hebben in toenemende mate met klanten te maken die met DuPont willen samenwerken om door middel van duurzaamheid waarde te creëren voor hun afnemers,” voegt Senior Vice President en Chief Science & Technology Officer Douglas Muzyka daaraan toe. “In de ontwikkeling van nieuwe producten – van de tekentafel tot aflevering – kunnen duurzame eigenschappen unieke concurrentievoordelen voor zowel DuPont als zijn afnemers met zich meebrengen, naast voordelen voor aandeelhouders en de gemeenschap.”

Voor meer informatie over DuPont’s nieuwe 2020 Duurzaamheidsdoelstellingen, ga naar http://www.sustainability.dupont.com.

#   #   #

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor wereldwijde uitdagingen zoals de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensen en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.

#   #   #