DowDuPont Specialty Products kondigt capaciteitsuitbreiding aan van DuPont™ Zytel® HTN in België

DuPont Mechelen opening
COO Marc Doyle van de Specialty Products Division van DowDuPont opent officieel de nieuwe productielijn van DuPont in Mechelen

Mechelen, 17 november 2017 –DowDuPont Transportation & Advanced Polymers, een bedrijfsonderdeel van de DowDuPont Specialty Products Division, breidt de productiecapaciteit op de vestiging in Mechelen in België uit. Daartoe openden Chief Operating Officer Marc Doyle en plant manager Maayke De Vil vandaag officieel een nieuwe productielijn. “De investering in deze nieuwe productielijn in Mechelen mag gezien worden als een blijk van vertrouwen dat het bedrijf in de vestiging Mechelen heeft”, zei plant manager Maayke De Vil.

Met de uitbreiding wil de onderneming voldoen aan de toegenomen vraag van de afnemers naar de DuPont™ Zytel® HTN high-performance polyamidehars die gebruikt wordt binnen de auto-, consumentenproducten- en elektronicamarkten.

“Binnen diverse regio’s gaan wij door met investeren in onze compoundingcapaciteit om ervoor te zorgen dat we kunnen voldoen aan de sterke toename van de vraag naar de zeer technische polymeerspecialiteiten, zoals PPA’s,” zei Richard Mayo, wereldwijde directeur voor DowDuPont Transportation & Advanced Polymers. “De investering in deze capaciteitsuitbreiding van compounding, in combinatie met de recente investeringen die wij in Duitsland en China hebben gedaan, laat de aantrekkingskracht zien van onze innovatieve materialen en oplossingen die helemaal zijn afgestemd op het voldoen aan de snel veranderende en vaak uitdagende eisen van onze klanten, waar ook ter wereld.”

“Onze klanten over de hele wereld rekenen op de betrouwbare levering van onze innovatieve producten die van hoge kwaliteit zijn, waardoor ook hun bedrijf verder kan groeien. Het blijven investeren in productiecapaciteit in Europa, het Midden-Oosten en Afrika zet kracht bij aan onze toezegging om te voldoen aan de groeiende behoeften van klanten in deze regio,” zei Rudy van Engen, regionaal directeur van DowDuPont Transportation & Advanced Polymers in EMEA.

De Zytel® HTN PPA producten maken deel uit van de portefeuille van Zytel® HTN high-performance polyamideharsen. Kenmerkende eigenschappen zijn onder meer: uitstekende chemische bestendigheid, behoud van eigenschappen wanneer het wordt blootgesteld aan vocht en presteren onder hoge temperaturen. Op www.plastics.dupont.com vindt u meer informatie over ons assortiment performance materialen.

Over DowDuPont Specialty Products

DowDuPont Specialty Products, een divisie van DowDuPont (NYSE: DWDP), is een internationaal innovatief vooraanstaand bedrijf met op technologie gebaseerde materialen, ingrediënten en oplossingen die helpen sectoren en het dagelijkse leven te transformeren. Onze werknemers passen diverse wetenschappelijke benaderingen en ervaringen toe om klanten te helpen bij het ontwikkelen van hun beste ideeën en om essentiële innovaties binnen belangrijke markten te leveren, inclusief elektronica, transport, bouw, gezondheidszorg, eten en drinken en veiligheid en bescherming. DowDuPont wil de divisie Specialty Products afsplitsen tot een onafhankelijk, beursgenoteerd bedrijf. Ga voor meer informatie naar www.dow-dupont.com.